مطالب آموزشی سئو

چک لیست سئو داخلی سایت | ۱۶ نکته مهم on-page

در این مقاله از وب سایت نوب سئو باهم ده فاکتور بسیار مهم را در سئو داخلی بررسی خواهیم کرد که رعایت آن ها میتواند به رشد رتبه سایت در سرچ نتایج گوگل کمک کند. برای صفحات عکس شاخص بزارید سعی کنید برای صفحات یا مقالات جدیدی که در داخل سایت منتشر میکنید عکس قرار …

چک لیست سئو داخلی سایت | ۱۶ نکته مهم on-page ادامه »

سرپ (Serp) در سئو به چه معنا است؟

به نتایج جستجو موتور جستجوگر سرپ با Serp (به انگلیسی مخفف:Search engine results page) می گویند. سرپ در گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر روزانه ممکنه ۱۰۰ها بار در گوگل یا بینک و… جستجو کنید و منتظر نتایج باشید. هدف شما از جستجو یک عبارت یا یک جمله ممکنه خرید،فروش یا کسب اطلاعات عمومی باشه پس …

سرپ (Serp) در سئو به چه معنا است؟ ادامه »

دلیل تغییر عنوان و توضیحات سایت داخل گوگل چیست؟

یکی از مواردی که از ابتدای سال ۲۰۲۴میلادی شاهد آن هستیم تغییر عنوان صفحه(همان متا تایتل)و توضیحات صفحه(همان متا دیسکریپشن) می باشد. در این مقاله از وب سایت نوب سئو بررسی خواهیم کرد که چرا عنوان و توضیحات ما داخل نتایج گوگل یا همون سرپ تغییر میکنه. اگر درمورد سئو اطلاعات کافی ندارید به صفحه …

دلیل تغییر عنوان و توضیحات سایت داخل گوگل چیست؟ ادامه »

مشکل ایندکس صفحات سایت در گوگل

شاید این مشکل هم برای شما پیش آمده باشد که سایت تازه تاسیس است یا این که پس از مدتی دوباره فعالیت سایت آغاز میشه اما مطالب ایندکس نمیشه. در این صورت دقیقا باید چه کار کرد و راهکار های اصلی اون چیه تا انتهای این مقاله همراه نوب سئو باشید تا عوامل اصلی ایندکس …

مشکل ایندکس صفحات سایت در گوگل ادامه »

محتوا تکراری چیست؟

محتوا تکراری یا Duplicate Content چیست؟

در دنیای دیجیتال و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، محتوا نقش کلیدی در موفقیت وبسایت ها دارد. یکی از چالش هایی که بسیاری از وب سایتها با آن روبه رو می شوند، محتوای تکراری (Duplicate Content) است. این مفهوم یکی از مسائل مهم در سئو محسوب می شود که می تواند تأثیر منفی زیادی بر …

محتوا تکراری یا Duplicate Content چیست؟ ادامه »

لیست مهمترین الگوریتم های گوگل از ابتدا تا ۲۰۲۴

روش‌های بهینه سازی موتور های جست و جو دائماً در حال تغییر هستند. پیشرفت هوش مصنوعی، الگوریتم های گوگل و موتور های جست و جو در جهت ارائه ی بهترین نتیجه مطابق خواسته ی کاربران هستند. در همین زمان گوگل علاوه بر به‌روزرسانی الگوریتم‌های قدیمی، ‌الگوریتم‌های جدیدی را معرفی کرده که هر کدام وظایف مشخصی …

لیست مهمترین الگوریتم های گوگل از ابتدا تا ۲۰۲۴ ادامه »

الگوریتم EEAT چیست؟

الگوریتم EEAT چیست؟

در تاریخ ۱ آگوست ۲۰۱۸ گوگل  به‌روزرسانی اصلی خود برای الگوریتم ها را ارائه کرد که منجر به تغییراتی در رتبه بندی سایتها شد. طی این بروزرسانی الگوریتم E-A-T ایجاد شد و رتبه بندی به سمت محتواهایی با تخصص ، اعتبار ، و اعتماد بالاتر رفت. در اواخر سال ۲۰۲۲  کلمه تجربه به این الگو …

الگوریتم EEAT چیست؟ ادامه »

مزرعه محتوا

مزرعه محتوا در سئو چیست؟

در دنیای دیجیتال و بازاریابی اینترنتی، اصطلاحات متعددی وجود دارند که به استراتژی ها و تکنیک‌ مختلفی در حوزه تولید محتوا و بهینه سازی موتورهای جستجو اشاره می کنند. یکی از این اصطلاحات، مزرعه محتوا (Content Farm) است. در این مقاله از سایت نوب سئو، به طور مفصل به تعریف مزرعه محتوا، نحوه عملکرد آن، …

مزرعه محتوا در سئو چیست؟ ادامه »

فیچر اسنیپت در سئو چیست

فیچر اسنیپت چیست؟ | انواع فیچر اسنیپت گوگل

فیچر اسنیپت (Feature Snippet) یکی از امکانات پیشرفته در نتایج جستجوی گوگل است که به کاربران کمک می کند پاسخ سوالات خود را به سرعت و بدون نیاز به کلیک روی لینک سایت پیدا کنند. مثالی از فیچر اسنیپت این ویژگی، که به آن “جایگاه صفر” یا Position Zero نیز گفته می شود، به دلیل …

فیچر اسنیپت چیست؟ | انواع فیچر اسنیپت گوگل ادامه »

سئو منفی چیست

سئو منفی چیست؟ + روش های جلوگیری

سئو منفی (Negative SEO) به مجموعه ای از تکنیکه ا و فعالیت های غیراخلاقی گفته می شود که به منظور کاهش رتبه وب سایت رقیب در نتایج جستجوی گوگل انجام می شود. برخلاف سئو کلاه سفید (White Hat SEO) که بر اساس اصول و قوانین گوگل عمل می کند، سئو منفی بیشتر با هدف آسیب …

سئو منفی چیست؟ + روش های جلوگیری ادامه »

Scroll to Top