پست امروز نوب سئو رو اختصاص میدیم به دلایل استفاده از بک لینک و سعی خواهیم کرد در این مقاله تمامی سوالات پیرامون این مورد را باهم بررسی کنیم.
قبل از شروع بررسی میخوام طرز فکری را درمورد لینک سازی خارجی بگم. که سوال بعدی در مورد ارائه این موضوع است.
کرولر گوگل بیشتر به ما سر بزنه بهتره
ببینید در این فرضیه که ورود کرولر گوگل از جای دیگر به داخل سایت ما ارزشمند است.
برای مثال:
فرص کنید یک بک لینک از فروم مجید آنلاین در بخش گوناگون گرفته اید همانطور که میدانید این فروم یکی از سایت های قدیمی و معتبر نزد گوگل میباشد وکرولر های گوگل زود به زود به مطالب مجید آنلاین مراجعه میکنند. در این صورت اگر کرولر لینک به داخل صفحه ای از این سایت برورد که لینک خارجی به شما داده است باعث خواهد شد که آن کرولر به داخل سایت شما بیاید تا ببیند لینکی که مجید آنلاین به سایت شما داده است چیست؟!
این موضوع باعث میشه ما کرولر های گوگل به اصطلاح بکشونیم داخل سایتمون که بعدش بیان داخل سایت ما بچرخن و دوباره مطالب و لینکهای سایت مارو بررسی کنند.
هرچی این چرخه بیشتر تکرار بشه پس قطعا امتیاز بیشتری برای ما محاسبه میشه.
پ ن پ: الان یک سری از دوستان میان میگن به این سادگی که گفتی نیست و هزار عامل بستگی داره و فلان… بله قبول دارم که عوامل دیگری هم دخیل است اما من قبل از سروع بحث اصلی خواستم یک ذهنیت کلی در مورد این قضیه داشته باشید درک موارد برای دوستانی که تازه کارهستند راحت تر باشد.
مفهوم کلمه خزند موتور جستجو گوگل = کرولر گوگل یا همان خزنده
چه زمانی باید لینک سازی خارجی کنیم؟!
این سوال کمی کلی است اما بهتر است قبل از پاسخ به آن بدانید لینک سازی خارجی یا همان بک لینک بستگی به استراتژی شما در روند سئو دارد.
مورد اول: سایت تازه تاسیس
برخی از سئوکاران بر این باور هستند که یک سایت تازه تاسیس بهتر است تا مدتی لینک سازی خارجی انجام ندهد به نظر شما این فرضیه درست است؟!
قطعا خیر لینک سازی خارجی از ابتدا نیاز است که انجام شود اما با تعداد کم و با یک روند مشخص برای مثال اگر سایت شما تازه تاسیس است برای مدتی مثلا یک هفته برای آن روزانه یک عدد بک لینک با کیفیت در بلاگ یا شبکه های اجتماعی مطرح ثبت کنید و پس از آن در هفته دوم تعداد لینک سازی را به روزانه دوعدد افزایش دهید.
این روش از لینک سازی خارجی باعث میشه تا گوگل سایت تازه تاسیس شما را سریع تر شناسایی کند یا به اصطلاح سریع تر سایت از سند باکس خارج شود البته خودم به شخصه نسبت به موضوع سند باکس کمی گارد دارم.
به شخصه مورد اصلی از نظر من سند باکس نیست در واقع هینت یا اطلاع به گوگل هست که چنین سایت تازه تاسیسی درحال فعالیت میباشد و همین موضوع سبب افزایش نرخ کراول سایت شما خواهد شد.
هرچه یک سایت تازه تاسیس سریع تر کراول شود شروع روند زشد آن قطعا زود تر خواهد بود و به مراتب اهداف در طول مدت زمان کمتری محقق میشود.
مورد دوم: سایت قدیمی که تازه تاسیس نیست
زمانی که میخواهید کمپین بک لینک را برای یک سایت تازه تاسیس اجرا کنید کار خیلی راحت تر از یک سایتی است که از قبل تاسیس شده است.
به مثال زیر توجه کنید:
فرض کنید شما صاحب یک سایت هستید که یک سال از تاریخ تاسیس آن گذشته است و هنوز در داخل کلمات کلیدی اصلی خود جایگاه خاصی در بین رقبا ندارید در صورتی که کمپین اف پیج خود را که بخشی از آن شامل بک لینک است به خوبی انجام داده اید به نظرتان مشکل کجاست؟!
در پاسخ به این مورد باید گفت که برخی از سئوکاران بر این باور هستند که لینک سازی روی یک انکر و یک صفحه هدف درست است و بهترین راه همین مورد میباشد. در صورتی که شما باید سایتی را که مدتی از زمان تاسیس آن میگذرد را به طور دقیق بررسی کنید و نسبت به میزان اهمیت کلمه کلیدی های مد نظر کمپین اف پیج انجام دهید.
مثلا اگر شما سه کلمه کلیدی دارید که میخواهید در گوگل بالا بیاد میزان سختی آن را بسنجید سپس به میزان سختی آن نسبت به لینک سازی خارجی اقدام کنید.
اگر برای هر سه کلمه کلیدی یک ارزش قائل هستید پس باید برای هرسه مورد مثلا ماهانه ۳۰ بک لینک ثبت کنید و برای کلمات کلیدی دیگر که اهمیت آنها یک مرتبه پایین تر از این سه کلمه است ماهانه ۱۰ بک لینک ثبت کنید و اگر بازهم کیوردی دارید که اهمیت آن از این دو مورد یک مرتبه پایین تر است ماهانه برای آن ۵ بک لینک ثبت کنید و همینطور این روند ادامه پیدا خواهد کرد.
مورد سوم: جلوگیری از ایجاد کنیبال در سرپ
اگر سایت شما در داخل سرچ نتایج و کوئری های مدنظر رتبه دارد اما صفحه ای که میخواهید در نتایج بالا نیامده و به اصطلاح کنیبال دارد در این صورت میتوانید با لینک سازی خارجی به گوگل صفحه درست را برای قرار گیری در کوئری مدنظر به وسیله بک لینک اعلام کنید.
در این صورت شما میتوانید باتوجه به اهمیت کلمه کلیدی خود و میزان گستردگی سایتی که دارید یک کمپین ماهانه یا چند ماهه منطقی برای ایجاد لینک سازی خارجی راه اندازی کنید.
مورد چهارم: تقویت رپورتاژ آگهی
اگر دقت کرده باشید در برخی موارد ممکن است با خرید رپورتاژ آگهی برای مدتی رشد رتبه داشته باشید این مدت میتونه از چند هفته تا چند ماه باشد بستگی به کلمه کلیدی شما دارد اما پس از مدتی دوباره افت رتبه خواهید داشت و به جایگاهی برمیگردید که نسبت به جایگاه قبلی خودتان بالاتر است اما در مقابل جایگاهی که رشد کرده بودید پایین تر است.
در این صورت نیاز میباشد که برای رپورتاژی که خریداری کرده اید مقداری لینک سازی خارجی کنید تا مجددا گوگل به صفحه رپورتاژ برود و لینک یا مطالب آن را مجدد بررسی کنید این کار باعث میشه به گوگل هینت یا اطلاع از اهمیت آن متن یا مقاله داده شود و رتبه شما مجدد افزایش پیداکند.
مورد پنجم: تقویت شبکه های اجتماعی کسب و کار
برای تقویت شبکه اجتماعی کسب کار خود میتوانید بکلینک بگیرید تا علاوه بر دریافت رتبه در سرچ نتایج ربات های کرولر گوگل از طریق آن وارد صفحه اصلی سایت شما شوند.
برای مثال:
فرض کنید شما یک سایت فروشگاهی دارید این سایت دارای یک پیج اینستاگرام است که روزانه یا هفتگی در داخل آن مطالبی برای علاقه مندان منتشر میکنید در این صورت برای افزایش ورودی سوشال و دریافت سوشال سیگنال بیشتر میتوانید از لینک سازی خارجی استفاده کنید.
مورد ششم:استفاده از بک لینک برای نقشه گوگل کسب و کار
اگر کسب وکاری دارید که داخل گوگل مپ ثبت شده است برای این که در بین رقبا خود بیشتر دیده شوید بهتر است برای آن بک لینک بگیرید لینک دقیق مکان کسب و کار خود را از طریق نقشه گوگل دریافت کنید و سپس در لینک سازی خارجی به آن لینکدهی کنید.
این امر علاوه بر این که به شما کمک خواهد کرد در بین رقبا خود داخل نقشه بالاتر دیده شوید شانس افزایش ورودی از طریق سرچ نتایج گوگل را برای شما بیشتر میکند.(منظور همان سه مورد مکانی است که شما با سرچ داخل گوگل بهتون به نمایش درمیآید.
مرود هفتم: لینک سازی برای افزایش دامین آتوریتی
برخی از کسب و کارها برای افزایش ورودی مالی اقدام به افزایش دامین اتوریتی به صورت غیر طبیعی میکنند این امر علاوه بر این که خطرناک است ممکن است سایت شما را از بین ببرد.
اهدافی که برای افزایش دامین اتوریتی دارند فروش رپورتاژ آگهی و بک لینک های اعتباری ماهانه به دیگران است در صورتی که هیچ ارزش خاصی از چنین سایت هایی که دامین اتوریتی خود را با بک لینک و به صورت فیک یا غیر واقعی بالا برده اند به شما منتقل نخواهد شد.
پس یکی از روش های افزایش آتوریتی یک صفحه یا یک دامین ایجاد بک لینک است.
مورد هشتم: کاهش اسپم اسکور سایت
اگر در گذشته دامین شما نزد گوگل دارای اسپم بالایی بوده بنا به هر دلیلی که هست شما میتونید با استفاده از لینک سازی خلرجی در منابع معتبر که اعتبار بالایی دارند و اسپم نیستند این آبروی رفته را برگردانید.
هرچند این مورد کمی سخت است اما نشدنی نیست چرا که اعتباری که از دست رفته باشه به سختی بر میگرده.
جمع بندی
در این مقاله هم سعی کردم بهترین روشهای بک لینک و اطلاعات مورد نیاز از این که چه زمانی لینک سازی کنیم و برای چه چیزی لینک سازی کنیم رو شرح بدم.
امیدوارم برای شما مفید بوده باشد و در صورت داشتن هرگونه سوال پیرامون این موضوع میتوانید در داخل بخش کامنت انتهای همین صفحه نظرات و سوالات خودتون مطرح کنید.