در این مفهوم وبگاه شما در سطح محل مانند یک منطقه خاص یا یک شهر به خصوص رتبه خوبی خواهد گرفت و خدمات شما هم صرفاً در آن منطقه و محله قابل ارائه است.
آیا در مورد سئو اطلاعات کافی ندارید؟
به مقاله سئو چیست مراجعه کنید.
فهرست عناوین صفحه
چرا از سئو محلی یا منطقه ای استفاده میکنیم؟
این حالت از سئو، شما به دنبال جذب مشتریهای بیشتر در خارج از منظقه خود نخواهید بود یا کسب و کار شما طوری است که فقط امکان خدمات رسانی یا ارائه محصول به منطقه خود را دارید. مانند: سئو کلمه باشگاه بدنسازی، استخر و… در نتیجه با معرفی خدمات یا محصول خود در محل فعالیت بازدید و فروش بیشتری خواهید داشت.
نمونه سئو محلی با ذکر مثال
فرض کنید شما صاحب یک کسب و کار محلی هستید که این کسب کار تعمیرات ماشین آلات سنگین است، شما در شهر تهران فعالیت دارید پس مشتریان شما هم باید از این شهر باشند در غیر این صورت امکان تعمیر ماشین برای شما در شهری دیگر فراهم نیست.
به همین منظور اقدام به انجام سئو محلی با کلمات مخصوص به صنف کاری خود در شهر تهران میکنید و به دنبال آن از کلماتی کلماتی استفاده میکنید که در شهر خود این کلمات توسط کاربران بیشتر در گوگل جستجو میشود.
کدام کسب و کار های نیاز به سئو محلی دارند؟
با گسترش تکنولوژی و استفاده از دنیای وب امروزه اکثر کسب و کار ها حتی اگر هم محبوبیت زیادی داشته باشند باید به فکر سئو محلی خود باشند، ایجاد رقابت شدید در حوزه های مختلف ممکن است باعث شود مشتریان شما را فراموش کنند.
اگر صاحب یک مغاز یا فروشگاه هستید میتوانید یک وبسایت برای خود داشته باشید سپس در بحث سئو منطقه مورد نظر خود را تقویت کنی تا هم مشتریان کسب و کار شما بیشتر بشه هم مشتریان قدیمی شما مجدد برند و نام فروشگاه را در جستجوهای روزانه خود مشاهده کنند.
روش منطقه ای یا محلی تبلیغ و سئو سازی سایت برای موتورجستجوگر مناسب کسب و کار های مختلف است؛ برخی از پرکاربرد ترین کسب و کارها برای بهینه سازی در جستجو محلی عبارتند از:
- سالن زیبایی بانوان/آقایان
- باشگاه بدنسازی و تناسب اندام
- استخر و مراکز تفریحی
- فروشگاه لباس مردانه/زنانه
- مغازه یا فروشگاه عطر(ادکلن) و لوازم آرایشی
افزایش مشتری و فروش با سئو محلی
طبق آمار های به دست آمده نشان میدهد که اغلب مشتریان به دلیل این که اطلاع ندارند کسب وکار شما در منطقه ای که زندگی میکنند وجود دارد مجبور هستند به محله ای دیگر بروند تا خرید خود را انجام دهند.
امروزه مردم زمان کمی برای کنجکاوی و پیدا کردن نیاز های خود دارند و سعی میکنند بدون دردسر به اهداف خودشان برسند به همین دلیل ممکن است شما را پیدا نکنند.
باتوجه به آمار یک فروشگاه طلا و جواهر در منطقه ای از شهر شیراز قبل از ایجاد سایت و تبلیغات محلی سئو مشتریان این فروشگاه روزانه ۱۰ تا ۱۵ نفر بودند اما پس از تبلیغ در سئو محلی این فروشگاه رشد ۱۰۰۰ درصدی را تجربه کرد.
شاید این سوال در ذهن شما باشد فقط با تبلیغات محلی این اتفاق رخ داده است؟ درپاسخ باید بگوییم خیر این فروشگاه طلا علاوه بر این که بر روی سئو محلی خود کار کرده است قیمت های رقابتی و تنوع بالای محصولات را از قبل داشته اما به دلیل عدم شناخت مردم منطقه از این مغازه فروش کمی را تجربه میکرد تا این که با سئو محلی سایت خود را به نمایش عموم قرار داد.