الگوریتم سندباکس(جعبه شنی) چیست؟

سندباکس گوگل چیست و کاربرد آن

پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعداد سایت های تازه تاسیس در حوزه های مختلف سبب شده است تا الگوریتمی به نام سندباکس در موتور جستجوگر گوگل پدید آید، این الگوریتم وب سایت های تازه تاسیس را هدف قرار می‌دهد.

هدف از الگوریتم سند باکس گوگل چیست؟


هدف از این الگوریتم سنجش میزان کیفیت محتوا، ساختار سایت و رفتار یک سایت تازه تاسیس از نظر سئو و الگوریتم های آن است.

به طور میانگین در هر ساعت ۴۰۰ عدد سایت به حوزه وب اضافه می‌شود که هرکدام برای اهداف مختلفی تاسیس شده اند.

این الگوریتم وضعیت محتوا و اسپم بودن یک سایت تازه تاسیس را بررسی خواهد کرد تا گوگل اطمینان حاصل کند که یک سایت محتوا مفیدی را به کاربران ارائه می‌کند.

سندباکس یا جعبه شنی چه فاکتور هایی از سئو را بررسی میکند؟

اگر بخواهیم فاکتورهایی که تحت نظر این الگوریتم را بررسی کنیم باید به کیفیت محتوا، استراکچر سایت تازه تاسیس و خدماتی که می‌خواهد ارائه کند اشاره کنیم، اگر یک سایت از نظر ساختاری درست باشد گوگل آن را برای بازدید کنندگان اعتبار می‌دهد تا بتوانند از خدمات یا محتوا آن در حوزه وب استفاده کنند.

آیا الگوریتم سند باکس به صورت رسمی معرفی شده است؟

خیر این الگوریتم توسط گوگل به صورت مستقیم معرفی نشده است اما رفتار گوگل نسبت به سایت های تازه تاسیس این موضوع را مشخص می‌کند که یک استراتژی برای اعتبار سنجی سایتهای جدید وجود دارد که سئو کاران نام آن را سندباکس یا جعبه شنی قرار داده اند.

برخی از سئوکاران به وجود جعبه شنی اعتقادی ندارند و بر این باور هستند که الگوریتم های گوگل است که سنجش و اعتباردهی را برای یک سایت تازه تاسیس اعمال می‌کند.

چطور بفهمیم سایت در سندباکس است؟


قطعاً اگر در حوزه وب فعالیت دارید سند باکس را دیده اید اما به آن توجه نکرده اید، زمانی که سایت شما برای کرولرها باز می‌شود یعنی اجازه کرول را به ربات ها می‌دهید مشاهده کرده اید که سایت پس از مدتی شاهد رشد ورودی و افزایش میزان ایمپرشن در سرچ کنسول یا آنالیتیکس است؛ اما این موضوع پس از مدتی کاهش پیدا کرده و میزان نمایش سایت شما کم تر می‌شود این اتفاقات در حقیقت تداعی کننده همان سند باکس گوگل است.

پس در ابتدای تاسیس سایت اگر شاهد ورودی های زیادی در صنف خود هستید زیاد هیجان زده نباشید چون الگوریتم های گوگل در حال آزمایش سایت شما می‌باشند و ممکن است پس از مدتی شاهد افت رتبه، میزان نمایش(ایمپرشن) و کلیک در سرچ کنسول یا آنالیتیکس باشید.

چطور در سندباکس وضعیت را به نفع خودمان تغییر دهیم؟


درسایت تازه تاسیس یک سری نکات را باید رعایت کرد تا از وضعیت سندباکس به نفع خود استفاده کنید، این موارد را به عنوان چک لیست برای رعایت و کسب رتبه بهتر در این بخش از وب سایت نوب سئو برای شما قرار داده ایم:

  • محتوا سایت برای سندباکس
    • کیفیت بالا محتوا
    • خوانایی خوب
    • ارائه اطلاعات جدید و به روز
    • استفاده از فاکتورهای سئو در محتوا
    • محتوایی کاربر پسند بسازید
    • سوالات کاربران را در محتوا پاسخ دهید
  • لینک سازی داخلی برای سندباکس
    • داشتن استراتژی لینک سازی داخلی
    • ایجاد ارتباط بین صفحات
    • جلوگیری از ایجاد صفحات یتیم
    • قوانین لینک سازی داخلی را رعایت کنید
  • لینک سازی خارجی سندباکس
    • از منابع معتبر بک لینک بگیرید
    • سعی کنید کمپین آف پیج داشته باشید
    • رپورتاژ خریداری کنید
  • تقویت برند
    • سئو برند را انجام دهید.
    • تبلیغات محیطی کنید.
    • برند خود را به کاربران به خوبی معرفی نمایید.
  • UI و UX مهم است
    • تجربه رابط کاربری بسیار مهم است
    • زمان لود شدن سایت برای بازدید کنندگان
    • سرعت بالا بخش های مختلف سایت
  • ایجاد اسکیما درست برای صفحات
  • تمام صفحات متا تایتل و دیسکریپشن داشته باشند

سوالات متداول


چرا سند باکس مهم است؟

اگر سایت شما به خوبی از آزمون سندباکس خارج شود می‌تواند ادامه مسیر برای شما در سئو راحت تر باشد.

اعتباری که از سندباکس به دست می‌آید چقدر مهم است؟

اعتباری که در الگوریتم جعبه شنی گوگل به دست می‌آید برای سایت شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است پس قبل از اجازه دسترسی برای کرول سایت حتماً الگوریتم های پایه را رعایت کنید.

محتوا مفید چیست در سندباکس؟

محتوا مفید که درسندباکس ذکر شده است محتوایی می‌باشد که پاسخ کاربر را صریح و روان بدهد.

صفحات مرتبط با این مقاله


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top