در این مقاله از وب سایت نوب سئو به روش های بررسی و انتخاب یک رپورتاژ خوب میپردازیم برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب یک رپورتاژ خوب تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
برای خرید رپورتاژ به چه عواملی توجه کنیم؟
فهرست عناوین صفحه
جهت انتخاب یک رپورتاژ خوب نیاز است که چند فاکتور مهم و اصلی را بررسی کنیم با ما همراه باشید در ادامه این فاکتورهای مهم را بررسی خواهیم کرد.
بررسی صفحات ایندکس شده
در مرحله اول نیاز است که سایتی که میخواهیم رپورتاژ خریداری کنیم را با نوشتن دستور site: در ابتدای دامین سایت میزان ایندکس صفحات آن را بررسی کنیم.
پس از بررسی site: نیاز است که سایت مورد نظر را از لحاظ زمان ایندکس شدن بررسی کنیم این موضوع بستگی دارد که رسانه مورد نظر چقدر در ۲۴ ساعت گذشته یا یک هفته گذشته مقالات یا صفحات ایندکس شده در سرپ گوگل دارد.
هرچه میزان مطالب یا صفحات ایندکس شده در ۲۴ ساعت یا هفته گذشته بیشتر باشد قطعاً سایت مورد نظر بهتر است.
بررسی دامین ریت یا اعتبار دامنه
اگر میخواهیم یک رپورتاژ خوب خریداری کنیم نیاز است که سایت را از جهت میزان اعتبار دامین بررسی کنیم این موضوع با استفاده از ابزارهای سئو میتوانیم بررسی کنیم.
میزان اعتبار یک دامنه با استفاده از ابزار Ahref یا ابزار MOZ میشه بررسی کرد؛ البته که برخی از سایتها برای فروش رپورتاژ بیشتر اعتبار DA یا همان دامین ریت را بالاتر میبرند که این موضوع را میتوانیم در تاریخچه DA سایت بررسی کنیم.
بررسی حوزه فعالیت سایت
یکی دیگر از عواملی که بسیار پُر اهمیت است حوزه فعالیت سایت مورد نظر میباشد، فرض کنید شما سایتی دارید که در حوزه مصالح ساختمانی فعال است در این صورت رپورتاژی که خریداری میکنید بهتر است سایت مورد نظر هم در حوزه فعالیتی شما باشد.
هرچه حوزه فعالیتی سایتی که میخواهیم رپورتاژ بخریم با حوزه فعالیت ما بیشتر باشد در این صورت نتیجه و تاثیر رپورتاژ بیشتر است.
میزان لینک های خروجی از سایت رپورتاژ
برخی از سئوکارها بر این باور هستند که میزان لینک های خروجی اگر از یک سایت کم باشد در این صورت خرید رپورتاژ و قرار گیری لینک سایت در داخل چنین رسانه ای بهتر است.
اما این موضوع یک باور غلط است و میزان لینک خروجی از یک رسانه اصلاً اهمیتی ندارد هر صفحه از یک سایت به خودی خود دارای قدرت و تاثیر مختص به خود است.
قدمت یا طول عمر سایت
قطعاً سایتی که میخواهیم از آن رپورتاژ خریداری کنیم دارای طول عمر یا تاسیس بسیاری باشد کیفیت و قدرتی که به سایت ما منتقل خواهد کرد بیشتر خواهد بود در این صورت تاثیر آن بر روی لینکهای داخل رپورتاژ نیز بیشتر خواهد بود.
قیمت رپورتاژ آگهی به چه عواملی بستگی دارد؟
به طورکلی عوامل مختلفی است که بر روی قیمت رپورتاژ تاثیر مستقیم دارد در ادامه برخی از این عوامل موثر بر قیمت رپورتاژ را برای شما بیان خواهیم کرد:
- میزان عمر دامنه یک سایت
- فعالیت یا مقدار ایندکس
- ورودی و رتبه سیمیلاروب۱
- تعداد کیوردهایی که در گوگل رتبه دارد
- میزان اعتبار دامین یا همان DA
- مقدار اسپم اسکور سایت
- تعداد لینک های خارجی که در رپورتاژ امکان درج آن وجود دارد
مثال از خرید رپورتاژ مناسب
فرض کنید که میخواهید رپورتاژ خریداری کنید دربین دو سایت قرار گرفته اید ونمیدانید کدام را انتخاب کنید در ادامه شرایط این دوسایت به شرح زیر است:
- سایتی که در حوزه خبری یا همان اخبار فعال است و روزانه ۱۰ میلیون بازدید دارد
- سایت در زمینه ساختمان و صنعت فعالیت دارد و روزانه ۵۰۰ هزار نفر بازدید مستقیم از گوگل دارد.
در این صورت شما کدام سایت را برای رپورتاژ آگهی۲ انتخاب خواهید کرد؟ در پاسخ به این سوال دو رویکرد مطرح است که به شرح زیر میباشد:
- اگر سایت شما در زمینه ساختمانی یا صنعتی باشد قطعاً رپورتاژ دوم از سایتی که در حوزه ساختمانی و صنعتی فعال است و روزانه ۵۰۰ هزار ورودی مستقیم از گوگل دارد برای شما بهتر است.
- اگر سایتی دارید که داری محصول یا خدماتی است که عموم مردم را شامل میشود پیشنهاد انتخاب سایت دوم است که در حوزه خبری یا همان اخبار فعالیت دارد و روزانه ۱۰ میلیون بازدید مستقیم از گوگل دارد.
جمع بندی
خرید یک رپورتاژ بخشی از استراتژی یک سئو خارجی(اف پیج) است. بهتر است قبل از اجرا کمپین های اف پیج برای کلمات کلیدی مورد نظر تحقیقات لازم جهت خرید رپورتاژ انجام شود تا بهترین نتیجه برای رتبه های ما حاصل شود.
در صورت نیاز به مشاوره و ایجاد یک کمپین رپورتاژ بهینه میتوانید با ما تماس بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنیم.