یکی از مسائل بسیار مهم در سئو که امروزه در بین سئو کاران بسیار مطرح است تفاوت بین محتوا نوشته شده با هوش مصنوعی و دست نویس(نوشته شده توسط انسان) است. در این مقاله از وب سایت نوب سئو به بررسی این موضوع میپردازیم.
چطور یک محتوا نوشته شده با هوش مصنوعی را تشخیص دهیم؟
فهرست عناوین صفحه
روش های مختلفی برای تشخیص یک محتوا نوشته شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد اما هیچ کدام دقیق نیست؛ شاید در داخل گوگل جستجو کرده باشید و به سایت های بررسی کننده محتوا رسیده باشید اما هیچ کدام از آنها اطلاعات دقیق به ما نمیدهند.
راهکار اصلی چیست؟
محتوا نوشته شده توسط انسان یا بدون هوش مصنوعی دارای عمق است، محتوایی که توسط اشخاص تولید میشود دارای انسجام خاصی است که با مطالعه چند پاراگراف یا بررسی کلی مقاله این موضوع مشهود است.
نکات تشخیص محتوا نوشته شده با هوش مصنوعی
چند راهکار برای تشخیص محتوا با هوش مصنوعی بدون ابزار وجود دارد که به شرح زیر است:
عمق محتوا
محتوا باید دارای عمق باشد یعنی در راستای معنا و مفهوم جملات یا مقاله از هدینگ های مختلفی در متن استفاده شود برای مثال یک محتوا که دارای عمق است به این شکل میباشد:
همانطور که مشاهده میکنید در این محتوا از هدینگ های مختلف که در زیر مجموعه عناوین اصلی است استفاده شده است.
افعال و گزاره های جمله
در یک جمله نوشته شده با هوش مصنوعی افعال به کار رفته کلیشه محور است که با خواندن آن متوجه این موضوع خواهید شد در صورتی که افعال به کار رفته توسط انسان متفاوت است.
البته این مورد نیاز به کمی دقت زیاد دارد تا بتوانید آن را تشخیص بدهید اما اگر راهکار آن را به خوبی درک نمایید هر نوع محتوایی برای شما قابل تشخیص است.
کلمات کلیدی
در محتوا نوشته شده توسط هوش مصنوعی موضوع کیورد کلاسترینگ و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و مختلف با آن صفحه امکان پذیر نیست. اما محتوایی که توسط انسان نوشته میشود از تمامی مدلها و کلمات کلیدی مرتبط استفاده میشود.
به مثال زیر توجه کنید:
سئو ، سئوکار ، سئو(seo)، سئو سایت ، کارشناس سئو و… این موارد بخشی از کلمات کلیدی مرتبط با صفجه ای است که در مورد سئو توضیح خواهد داد و باید در داخل محتوا استفاده شود. این کیورد ها در محتوا نوشته شده توسط هوش مصنوعی رعایت نمیشود.
(لازم به ذکر است هدف ایجاد از چنین صفحه ای قبل از تولید محتوا تاثیر مستقیم بر روی کیورد های انتخابی خواهد داشت این مورد صرفاً به عنوان مثال مطرح شد.)
آیا استفاده از محتوا نوشته شده با هوش مصنوعی مضر است؟
بله محتوایی که با هوش مصنوعی نوشته میشود طبق آپدیت های اخیر گوگل در سال ۲۰۲۴ قابل شناسایی است و تاثیر در رتبه نتایج سایت شما خواهد داشت.
از هوش مصنوعی برای تولید محتوا چطور استفاده کنیم؟
اگر میخواهید که یک محتوا جامع داشته باشید میتوانید از هوش مصنوعی استفاده کنید به عنوان مثال:
پیدا کردن کیوردهای کلاستر برای یک مقاله با استفاده از هوش مصنوعی
استفاده از پرامپت هوش مصنوعی برای افزایش دقت و استخراج داده
اگر درمورد یک موضوع اطلاعات ندارید میتوانید با استفاده از هوش مصنوعی این اطلاعات را در سریع ترین زمان ممکن کسب نمایید.۱
نکات تکمیلی
به هیچ عنوان از محتوایی که به صورت مستقیم توسط هوش مصنوعی تولید میشود در سایت خود استفاده نکنید، اگر محتوا تولید شده را با علم و قلم خود ویرایش کنید وضعیت بهتر است و قابل استفاده خواهد بود.
محتوا نوشته شده توسط هوش مصنوعی ممکن است اشتباه باشد اما محتوایی که توسط دانش انسان نوشته میشود این مشکل را ندارد به طور کلی هوش مصنوعی میتواند یک موضوع غلط را طوری تفسیر کند که به نظر در مفهوم درست باشد.۲
میزان زمانی که برای باز نویسی محتوا نوشته شده توسط هوش مصنوعی از شما میگیرد بیشتر از زمانی است که میخواهید یک محتوا را با قلم خودتان بنویسید.
سوالات متداول
برخی از سوالات متداول که ممکن است پیرامون این موضوع داشته باشید به شرح زیر است، در صورت داشتن هرگونه مشکل میتوانید از طریق بخش کامنت در انتهای همین صفحه سوال خود را مطرح نمایید.
اگر سئو برای شما مهم است و میخواهید محتوا شما رتبه بگیرد پاسخ شما منفی است.
پاسخ این سوال در بخش نکات تشخیص محتوا نوشته شده با هوش مصنوعی در داخل همین صفحه قرار داد.