الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر چیست و چه تاثیری دارد

الگوریتم کبوتر(به انگلیسی:pigeon algorithm) در سال ۲۰۱۴میلادی رونمایی شد، الگوریتم کبوتر به گوگل کمک کرد تا بتواند نزدیک ترین نتایج را با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر نمایش دهد؛ این الگوریتم به کیفیت و بهبود نمایش نتایج گوگل در لوکیشن جستجو کاربر تمرکز دارد.

هدف الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟


هدف از ایجاد این الگوریتم بهبود سرچ نتایج(سرپ) در مکان های مختلف سرتاسر دنیا بود تا کاربران نزدیک ترین نتایج را نسبت به محلی که جستجو در آن صورت می‌گیرد مشاهده کنند.

افزایش رقابت محلی با الگوریتم کبوتر

در کشورهای مختلف جهان کسب و کارهای زیادی وجود دارند که فعال هستند، این کسب و کار ها با ظهور الگوریتم کبوتر گوگل رقابت های شدید را تجربه کردند به طوری که در نقاط مختلف جهان سبب شد تا کیفیت نتایج بهتر شود و کاربران هدف در آن منطقه با کسب و کار و خدمات آنها آشنا شوند.

الگوریتم کبوتر چطور کار میکند؟


با استفاده از اطلاعات به دست آمده از دستگاه شما و نتایج جستجو محلی دیگر کاربران در آن منطقه بهترین سایت ها و خدمات دهندگان نزدیک شما را داخل سرپ نمایش می‌دهد.

بر فرض مثال با جستجو رستوران در داخل گوگل الگوریتم کبوتر ابتدا موقعیت مکانی شما را دریافت می‌کند و سپس طبق جستجو کاربران قبلی که این کلمه را سرچ کردند یک نتیجه مفید را در داخل سرپ به نمایش می‌گذارد.

البته با گذر زمان الگوریتم کبوتر کامل تر هم شده است برای مثال امروزه الگوریتم کبوتر فاکتورهای دیگری را مانند سرعت سایت کسب و کار محلی، میزان رضایت کاربران از کسب و کار محلی و موارد دیگر را جمع آوری می‌کند سپس اقدام به نمایش بهترین نتیجه به شما خواهد کرد.

فاکتورهای مهم در الگوریتم کبوتر چیست؟


عوامل متعددی در الگوریتم کبوتر تاثیر دارد که به معرفی آنها می‌پردازیم.

عوامل مرتبط با سایت کسب و کار

به طور کلی سرعت یک سایت در حین لود اولیه کاربران به خصوص در داخل موبایل بسیار مهم است.

میزان موبایل فرندلی بودن یک سایت به شما در الگوریتم کبوتر امتیاز مثبت می‌دهد.

عوامل مرتبط با گوگل مپ

یکی دیگر از موارد بسیار مهم که گوگل از آن در الگوریتم کبوتر استفاده می‌کند نقشه گوگل است، میزان رضایت مشتریان، کامنت ها و… از مهم ترین عواملی است که الگوریتم کبوتر به آن توجه دارد.

اسکیما کسب و کار محلی

اگر شما هم یکی از خدمات دهندگان یا فروشندگان محلی هستید می‌توانید با استفاده از اسکیما سئو محلی خدمات یا کسب و کار خود را به گوگل معرفی کنید، این کار به رتبه محلی شما و معرفی سایت به کرولرهای گوگل کمک بسیاری می‌کند.

ارتباط سئو و الگوریتم کبوتر


هر کسب و کار محلی به فکر افزایش رتبه سئو خود در نتایج منطقه مورد نظر است با شناخت بیشتر این الگوریتم و بهبود فاکتورهای مطرح شده در داخل این مقاله از وب سایت نوب سئو می‌توانید ورودی بیشتری را در نتایج دریافت کنید.

مزایای الگوریتم کبوتر گوگل


در واقع این الگوریتم به بهبود سئو برخی از سایت های محلی کمک بسیاری کرد قبل از سال ۲۰۱۴ در نتایج سایت های غیر مرتبط در لوکیشن های مختلف وجود داشت و پس از آن نظم خاصی در نتایج جستجو سرتاسر جهان صورت گرفت. همچنین رقابت در سئو محلی سایت ها به شدت زیاد شد.

برای کسبب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله تقویت لوکال سئو مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top